Δράσεις κατά της σχολικής βίας 2013

Στο σχολείο μας την Τετάρτη  6 Μαρτίου 2013 έγινε παρουσίαση για την ενδοσχολική βία στους μαθητές των τάξεων  Δ΄-Ε΄και ΣΤ΄. Η εκδήλωση περιελάμβανε οπτικοακουστικό υλικό , συζήτηση με τους μαθητές για φαινόμενα ενδοσχολικής βίας καθώς και ενημερωτικό φυλλάδιο -δράσεις που μοιράστηκε στους μαθητές.

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΒΑΡΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013

 

 

 

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Σχολικός εκφοβισμός είναι όταν κάποιον μαθητή, τον κοροϊδεύουν, καταστρέφουν τα πράγματά του, δεν τον δέχονται στην παρέα τους ή τον χτυπάνε, συνεχώς, επίμονα, χωρίς να τους προκαλέσει.

 

ΜΟΡΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ  ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Α. Σωματική βία (κλωτσιές, σπρωξίματα,  

μπουνιές)

Β. Λεκτική βία (κοροϊδία ,βρίσιμο, απειλές)

Γ. Ψυχική βία (φόβος, κίνδυνος, απειλές)

Δ. Καταστροφή ή κλέψιμο πραγμάτων

 

 

 

ΡΟΛΟΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ 

? Θύτης

? Βοηθός θύτη (με πράξεις)

? Ενισχυτής θύτη (με συμπεριφορά)

? Θύμα

? Υπερασπιστής θύματος

? Παρατηρητής (αμέτοχος)

 

ΣΚΕΨΕΙΣ ? ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΙΩΝΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΡΟΛΟΣ

Θύτης: κερδίζει ??μαγκιά??, προκαλεί φόβο για να τον έχουν σαν ήρωα, νιώθει χαρά, υπερηφάνεια, θυμό, νιώθει πιο δυνατός, πιο έξυπνος. Ο θύτης πραγματικά είναι δυστυχισμένος, ίσως να έχει ψυχολογικά προβλήματα.

Βοηθός θύτη: συμμετέχει, νιώθει τα ίδια

Ενισχυτής του θύτη: δεν τα πάει καλά με το θύμα, θέλει να είναι φίλος με το θύτη

Θύμα: έχει σωματικά προβλήματα, είναι αδύναμος, άλλης εθνικότητας, νιώθει λύπη,

φόβο, μοναξιά, ανασφάλεια. Μπορεί να παρουσιάσει ανορεξία, αποστασιοποιείται,

απομονώνεται, αποσύρεται, κλαίει, δε μιλάει σε κανέναν, επηρεάζεται η σχολική του

επίδοση.

Υπερασπιστής θύματος: καλόψυχος, πονόψυχος, ευαίσθητος, δίκαιος, καλός μαθητής, θαρραλέος, ισχυρή προσωπικότητα, από καλή οικογένεια.

Παρατηρητής: αδιαφορεί, φοβάται μην πάθει τα ίδια, δε λυπάται το θύμα

 

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΣΕ ΑΠΕΙΛΟΥΝ 

 

? Το λέω σε μεγαλύτερο (γονείς, δασκάλους)

? Δεν ανταποδίδω

? Τον αποφεύγω

? Ζητώ βοήθεια από τους φίλους μου

? Υπερασπίζομαι τον εαυτό μου, όταν μπορώ

 

ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

 

? ΔΕΝ χτυπώ

? ΔΕΝ κοροϊδεύω

? ΔΕΝ βρίζω

? ΔΕΝ απειλώ

? ΔΕΝ λέω ψέματα

? ΔΕΝ εκβιάζω
Στη συνέχεια της δράσης μοιράστηκαν  στους μαθητές  δυο άδειες κόλλες Α4 και τους ζητήθηκε να σχεδιάσουν τα δάχτυλα του αριστερού χεριού τους και κατόπιν του δεξιού. Τους ζητήθηκε κατόπιν να γράψουν στο αριστερό χέρι  πέντε συναισθήματα ενός παιδιού που εκφοβίζεται , ενώ στο δεξί πέντε τρόπους που πρέπει να κάνει ένα παιδί αντιδρώντας στον εκφοβισμό.
    

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...